Badminton

Locatie: Sporthal van Rappardhal
Wijnkoperstraat 5
4204 HS Gorinchem

Programma: Badminton is gestart in september 1997. We speelden toen in de van Rappardhal. De toenmalige wethouder van sportzaken heeft met een enorm racket de badminton van start laten gaan. Waren er toen ongeveer 10 enthousiaste leden, momenteel zijn er ongeveer twintig die ieder week met veel plezier hun shuttle slaan.

Elk jaar worden er onderlinge wedstrijden gespeeld in verschillende groepen, afhankelijk van het niveau van de spelers.

Sinds 5 jaar is het een traditie om het seizoen af te sluiten in samenwerking met B.C. Raptim. Er wordt een koppeltoernooi georganiseerd. Een speler van NOVOS en een speler van Raptim vormen een koppel. Zij spelen tegen een ander koppel om de eer. Deze super gezellige avond wordt afgesloten met de prijsuitreiking van de onderlinge wedstrijden en het koppeltoernooi.

Wil je eens komen kijken, je bent van harte welkom en je mag eerst een paar keer meedoen om uit te proberen voordat  je lid wordt. Er zijn rackets en shuttles aanwezig. Je kunt ook je eigen racket meebrengen. We spelen op vrijdagavond van 19.00 uur tot 20.00 uur in de nieuwe van Rappard hal.

Extra info:

• De 3e vrijdag van de maand is het na afloop gezamenlijk koffie drinken
  • Clubkampioenschappen: Ieder jaar worden de onderlinge wedstrijden gespeeld, verdeeld in groepen naar niveau.
  • Afsluiting van het seizoen gezamenlijk met Raptim koppeltoernooi.
  • Kijk voor de vakanties ook in de nieuwsbrieven.

Kom in je sportkleding naar de sporthal, zodat je alleen nog maar je schoenen hoeft aan te trekken.
Kom niet te vroeg, anders moet je te lang wachten tot we kunnen beginnen.
Er staat een lange rij banken zodat we nog genoeg afstand kunnen nemen.
Ga zitten op een aangegeven plaats en trek daar je schoenen aan, leg je jas en tas daar neer.